Varje år samlas vi i Västerås näringsliv för att fira framgång, mod och kreativitet på Guldstänksgalan. En av kvällens mest efterlängtade höjdpunkter är priset Årets Marknadsförare, som delas ut av Marknadsföreningen i Västerås. Det är ett pris som verkligen ligger mig varmt om hjärtat, eftersom det lyfter fram de personer, företag och organisationer som lyckas göra skillnad genom sin kommunikation.
Att bli utsedd till Årets Marknadsförare handlar inte bara om att skapa snygga kampanjer eller kloka strategier. Det handlar om att våga tänka nytt, beröra sin målgrupp och skapa värde på riktigt. Vinnaren har under året visat prov på kreativitet, engagemang och förmågan att sätta både sitt varumärke och Västerås på kartan.
Det jag tycker är så inspirerande med det här priset är att det speglar den anda som finns i vår stad. Här finns en stark vilja att samarbeta, testa nya idéer och lyfta varandra. När Marknadsföreningen i Västerås delar ut priset gör de mer än att uppmärksamma en skicklig marknadsförare – de påminner oss alla om kraften i att kommunicera med hjärta, mod och strategi.
Guldstänksgalan blir på så sätt mer än bara en fest. Den blir en hyllning till människorna bakom berättelserna, idéerna och varumärkena som formar framtidens Västerås.